Ośrodek Leczenia Nerwic
i Zaburzeń Odżywiania „Dąbrówka” filia w Katowicach (umowa z NFZ)

apple-1122537_640.jpg

PRACA Z OBJAWEM LĘKOWYM I DEPRESYJNYM

Oddział Dzienny Leczenia NerwicPsychoterapia grupowa

behawioralno – poznawcza w ramach umowy z NFZ w „Dąbrówce” w  Katowicach

kontaktmgr Maria Zegarlicka - Poręba

tel.: 604 800 973

lTrwa: 4 tygodnie,  adresowana do osób dorosłych  z zaburzeniami lękowymi oraz lękowo-depresyjnymi.

lUczestnicy grupy zapoznają się ze sposobami radzenia sobie z objawem lękowym oraz depresyjnym przy użyciu takich  technik jak:

behawioralne  m.in. DESENSYTYZACJA, wzmocnienia  pozytywne,  TECHNIKI AWERSYJNEGO PRZEWARUNKOWYWANIA, wzmocnienia negatywne przy zmianie niepożądanych zachowań,  TECHNIKI MODELOWANIA, wytworzenie nowych nawyków zachowań,  TRENING ASERTYWNOŚCI,  TECHNIKI RESTRUKTURALIZOWANIA POZNAWCZEGO, np. trening instruowania samego siebie,  TRENINGI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM, techniki nastawione na uczenie się umiejętności ułatwiających  radzenie sobie z syt.trudnymi, UCZENIE SIĘ ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW,

poznawcze m.in. praca nad rozpoznawaniem i modyfikacją negatywnych schematów myślowych, identyfikacja zniekształceń myślowych,

psychoedukację,

wyobrażeniowo-relaksacyjne  trening autogenny, trening relaksacji progresywnej, techniki oddechowe; techniki wizualizacji.

Celem terapii jest usprawnienie swojego funkcjonowania w zakresie radzenia sobie  z objawem lękowym i/lub depresyjnym, nauczenie się efektywnych sposobów radzenia sobie ze stresem oraz redukcja objawu lękowego.

Przed udziałem konieczna konsultacja w naszej poradni.

lPlanowane terminy grupy dostępne w rejestracji i specjalistów w poradni.

lMiejsce zajęć - Ośrodek „Dąbrówka” w Katowicach, Zapraszamy!